Dermatita miliară la pisică este termenul general care descrie o afecțiune cutanată manifestată prin inflamație și prurit, având în majoritatea cazurilor componentă alergică.

Cauzele principale pentru dermatita miliară la pisică sunt paraziții externi, hrana și alergenii din mediul înconjurător.

Clinic, pacientul prezintă o erupție cutanată intens pruriginoasă care progresează rapid spre leziuni cutanate acoperite de cruste, provocate în general prin auto-traumatizare( scărpinat, lins intens).

Zonele cel mai frecvent afectate sunt zona capului și a gâtului, flancuri, abdomen și laza cozii. Din cauza autotraumatizarii blana devine rară, mată iar pielea capătă un aspect modificat.

Din cauza discomfortului cauzat de reacția pruriginoasă pisicile devin în general mai agitate, apetitul scăzut sau capricios, dorm mai puțin.

Dacă pisica prezintă semnele unei dermatite, consultul de specialitate este recomandat pentru diagnostic și tratament. Diagnosticul se stabilește împreună cu medicul veterinar încercând să se identifice cauzele care au dus la apariția dermatitei.

Tratamentul trebuie aplicat în funcție de cauză și de gravitatea simptomelor, uneori fiind suficient îndepărtarea factorului alergic. În cazurile mai grave tratamentul poate să includă medicație antipruriginoasă, antibiotice, antifungice, suplimente pentru piele și blană.

Prognosticul este unul excelent în ceea ce privește controlul dermatitei alergice la câine și la pisică mai ales dacă factorul / factorii declanșatori sunt identificați și sunt înlăturați din viața animăluțului.

Dr Ștefan MIHAI