Pisicile sunt animale de companie minunate, extrem de amuzante, jucăușe și independente. Dacă ai o pisică, sigur vrei ca ea să fie sănătoasă și fericită, astfel că unul dintre aspectele esențiale pe care trebuie să le iei în calcul este deparazitarea.

Află mai multe despre tipurile de deparazitare, cum se face, când este necesară și la ce riscuri îți supui pisica dacă nu o duci la medicul veterinar.

Ce tipuri de deparazitare există?

Deparazitarea la pisici este de două feluri: internă, atunci când vorbim despre paraziți intestinali sau cu localizare în alte organe sau mușchi, și externă, când avem în vedere puricii, păduchii, căpușele și alte organisme care atacă pielea animalului.

Ambele deparazitări sunt la fel de importante, deoarece paraziții de orice fel slăbesc sistemul imunitar al animalului și provoacă boli și neplăceri patrupedului tău.

Când este necesară deparazitarea?

În primul rând, o deparazitare interna si externa la pisici ar trebui făcută imediat ce intri în posesia noului companion. În general, prima deparazitare internă poate fi efectuată de la vârsta de 14 zile, fiind necesar a fi repetată măcar odată după alte 14 zile. Mai târziu, o astfel de deparazitare este recomandată de minim două ori pe an, ideal, de 3-4 ori/an.

Pe de altă parte, deparazitarea externă nu este indicată până pe la 7-8 săptămâni, însă, în cazuri mai grave, aceasta va fi făcută de medicul veterinar cu soluții speciale pentru puii de pisică. Ei sunt mult mai sensibili și necesită produse diferite și o grijă sporită.

Care sunt principalele metode de deparazitare?

Deparazitarea internă se face cu ajutorul unor comprimate sau siropuri. Deparazitarea externă se poate face în mai multe moduri, printre care: spălarea animalului cu șampoane antiparazitare, aplicarea de spray, picături sau pudre antiparazitare pe blană și piele sau folosirea unei zgărzi antiparazitare.

La ce riscuri îmi expun pisica dacă nu o deparazitez?

În ceea ce privește paraziții interni, două tipuri mai importante afectează sănătatea pisicilor. Protozoarele, precum giardia și coccidia, provoacă diaree, vomă și indigestii. Ele se regăsesc mai ales în intestinele pisicii, iar odată instalate necesită tratament cu antibiotice.

Al doilea tip de paraziți interni sunt viermii, care pot fi de mai multe feluri: inelați, lați sau bici. Principalele simptome sunt cele digestive, iar în timp pisica poate ajunge anemică, dacă nu este tratată. De asemenea, unele tipuri de viermi pot fi observate în scaunele pisicii, așa că este bine să verifici din când în când starea acestora.

În ceea ce privește paraziții externi, printre cei mai cunoscuți amintim: căpușele, puricii și acarienii. Aceștia provoacă diverse probleme de sănătate pisicii tale, precum boala Lyme, care se manifestă prin febră, oboseală, apatie și poate afecta rinichii și inima, sau diverse alergii, cauzate de înțepăturile și mușcăturile paraziților.

Medicul veterinar este singurul care poate lua decizii în privința schemelor pentru deparazitare internă și externă la animale de companie. Mergi cu animăluțul tău la un control specializat pentru a fi sigur că sănătatea lui este protejată!